Animania #1

02Най-накрая излезе и дълго чаканото от мен списание за аниме и японска култура – Animania. След изчитането му за половин час, смея да твърдя, че съвместният проект на Art Line и Pro Films наистина има какво да предложи, при все отвратителната обложка, която неотменно ще те постави в учудване и размисли за нивото на дизайн на вътрешните страници.

Още от втората страница, главният редактор на списанието (небезисвестният в българското интернет пространство и безкрайно много мразен от мен Роланд) на 2 странички ще те запознае със това що е то аниме, откъде произлиза, има ли то почва у нас и трябва ли да се чувстваш странно, ако си фен на хентай с извънземни и лилави пипала. Добре де, последното беше лично отклонение. Следват страничките с Новини, на които освен такива, за които знае цялата световна аниме общност (като тези за FMA: Brotherhood и екранизацията на Dragonball), са поместени и неизвестни ми досега новости. С две думи – струва си да й се обърне внимание.

Интересна е рубриката „Какво гледа Япония“, която има за цел да информира читателя с течащите в момента аниме-сериали в страната на Sony. На мен лично би ми се искало именно тя да заема повече от 2 странички, но това вероятно е така поради безброй причини (печатни, финансови, срокове и пр.). В конкретния брой ще ти бъдат представени Chrome Shelled Regios и Phantom: Requiem for the Phantom. Ако не си ги чувал, то авторът си е свършил добре работата, запознавайки те с 2 от ongoing аниметата, които са обект на внимание в родината на Коджима. Защото, съгласи се, най-лесно щеше да е да ти се представят Naruto, One Piece (of Shit) или FMA: Brotherhood.

Следват кратко представяне на Ouran High School Host Club, огромно ревю на Naruto, профилно изложение на студио Bones (пичовете дали ни Fullmetal Alchemist, Darker than BLACK и ГЕНИАЛНИЯ Soul Eater (за което впрочем не е казано и дума – голям пропуск). От следващата страничка пък, Моридин ще вплете мечтите ти със задъханото темпо, неописуемият контраст и безкрайното разнообразие от хора, места и емоции, настанили се на топло в японската столица Токио. Смея да твърдя, че това са три страници, изписани с толкова много емоция, познание по темата и майсторство на изказа, че буквално можеш да докоснеш Tokyo Tower и да помиришеш пресния улов, изложен на пазара Цукиджи.

Е, след приключване на писанието Моридиново, неотменно ще преместиш погледа си надясно и вероятно с нотка на досада ще мернеш смъртно белите лапички, държащи съмнителна Фотошопната ябълка. Да, явно томовете на вампирската сага на Стефани Майер са проникнали наистина навсякъде, подобно на гранули на Orbit Professional. Именно тази част от списанието е обект на най-много критики и мненията на прочелите първи брой на Аниманиа поставят текста на автора Трип ту в най-черните дупки адови, ту едва ли не на пъпа на Господ. Аз, като поддръжник на тясно специализираната преса (като този блог, който е фокусиран върху простотия на общи теми), съм от първите, считайки че публикация за емо-тийн-псевдо-вампирска сага, която ще се забрави до няколко години, просто няма място на страниците на подобно издание.

Общо взето с това се изчерпва съдържанието на Аниманиа брой 1, поместено на скромните засега 28 странички. Искрено се надявам, че списанието ще пребъде, че ще успее да нарасне по обем и че ще се появи някой вещ дизайнер, който да го превърне в симпатичното нещице, каквото в момента е Shogun. И да, знам, че двете неща нямат нищо общо.

Аниманиа #1 :

Цена: 8лв. Формат: А4     Страници: 28     Плакати: Fullmetal Alchemist (голям), Naruto (малък), Ouran High School Host Club (малък)     DVD: Fullmetal Alchemist 1-4

~ от Blog of Idiots на юни 13, 2009.

21 Коментари to “Animania #1”

  1. как може да пишеш такава глупсот за one piece .n()()B
    инче статията ти е хубава,ако прескочим някой прекалено големи вплитания на лично мнение,а цената ?

  2. За One Piece (of Shit) мога да пиша каквото си искам при все, че всеки имам право на собствено мнение. Извини ме, ако не си падам по вечни шоненчета, където инфантилен кретен с шапка се шматка из населен с пирати свят (по принцип пиратите като социална единица са ми най-ниско в списъка). Пък и вече отдавна съм минал възрастта за Шонени (с малки изключения) и не намирам неща, които да ме грабват. Добре, че бе Душелапковеца, за да усетя лек прилив на свежест.
    Цената я бях пропуснал, моя грешка. 8лв е. Поправя се веднага и в статията :)

  3. само за нфо.какво си гледал,или поне твоя стил ( :

  4. Хммм… списание за аниме в бъгария? 8 лв? Гет риъл дюд… Първо, едва ли ще има достатъчно интерес че да се издържа. Това просто не е нашата култура и още от сега мога да ти предскажа, даже без звездите да ми го говорят, че ще се мъчи известно време и ще кара на сухожилия и после просто ще умре безславно. Защото не се търси. И е излишно. Признавам – изгледал съм сташно много анимета, може би не колкото на Вексо дотите, на Тапата игрите и на вълчо сериалите, но кажи речи всичко което може да се дръпне от нета съм му хвърлил по 1 око. И съм стигнал до извода, че ако на някой му хареса веднага намира сайта на Анимес-бг, прави една бърза регистрация и от там си харесва КАКВОТО МУ ДУША ИСКА. Има си тракър енд стъф, ревюта, коментари, хората са услужливи и тн… Защо да се печати при това положение фенско списание? Нишата на информатор е заета, освен ако хората, които се кефят на такива неща, не си го купуват заради простотиите в коментарите на авторите – идеално. Но не се сещам за човек, дето ще даде 8 лв за да чете вицове. Поради същата причина, макар и на по-ниско ниво не се печати встник на гилдията, примерно. Като цяло подкрепям аниме-културата но това ми се струва… незнам, смешно?

    • Много си сбъркал мой човек!След 10 дни излиза третият брой и обема се увеличи на 44 страници.

      • То че има 3ти брой не е фактор за подобряване, а по скоро наистина повечето страници, гланцирането на корицата, връщане на големия плакат в 3ти брой и прочие. Времето ще покаже, засега работите изглеждат стабилни.

  5. Драгни, колкото и да не ми се иска да го призная си много прав. Аниманиата наистина е с възможност да си замине скоропостижно. Защото в този си дизайн, тя не е нищо повече от евентуалния вестник на гилдията – направена през пръсти и без усет за рачешко зимуване. Искрено се надявам да грешим и Аниманиата да стане начин да се популяризира аниме отакувщината и извън тази си ни среда… Времето ще покаже

  6. Не е тва начина да се популяризира. Ниъто пък с косплей енд стъф. Според мен трябва да пуснат по някоя по-гледана телевизия нещо по-смислено от Наруто. Може би също така и някоя открита прожекция (като оная в историческия музей, на нощта на музеите май беше, дето пускаха Тоторо. Мноо беше яко…), след известно време(като се има предвид колко е закостенял и упорит българина – хич не малко) интереса ще нарастне малко по малко, после може да се издаде нещо по-малко луксозно – смисъл, гланц и дебели картонени корици за 20 страници, лол, втф? И чак тогава такива амбициозни проекти. Шапка свалям ако ме опровергаят и се развият и успеят да направят нещо.

  7. ЛЕГАЛИЗИРАНЕ НА ВАГИНИТЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. щото до ся са били противизаконни….

  9. По мое мнение, ако купуваме, ще се прочуе.Така че – КУПУВАЙ, НАРОДЕ.
    В списанието статиите са на ниво и аз лично успях да науча много нови неща. Впрочем някай знае ли колко често ще излиза списанието? Веднъж в месеца? o.O

  10. ЛОЛ, втф, плоска пропаганда алърт? В отговор ще да кажа – не, другярю, не и ако не купуваме, само за да го раздаваме като флайъри по центъра. А и тогава пак ще се оказва в кофата преди някой да е прочел и ред. Просто българина смята този тип забавления за Висшочайша Гупост и няма изглед това да се промени. И в никакъв случай не виждам как купуването на 5 бройки, защото толкова са хората дето постят/простеят тука ще помогне… Въпреки че аз си купих. Нот импрест.

  11. @Кйоко – Да, месечно ще е. И да, нот импресд съм и аз… за първи брой трябваше да е УДАРНО….

    Инка, кйоко, само за информация – откъде научи за блога :)

  12. Хм още не съм го купил. Много се чудя, макар че съм фен на FMA и не бих отказал да го имам на ДВД. Та струва ли си 8те лева?

  13. Честно да ти кажа…. не съм го гледал още. По една или друга причина зяпането му от ДВД-то довеждаше до някакви странни насичания на компа и лагване на звука, така че не мога да ти кажа дали си струва. Аз лично си го взех не заради ДВДто (бг дублажи – НН; и да, Бракалов, как може да превеждат 11 dollars като 11 долара), а щото ми беше любопитно кво нещо е сътворил Роланд

  14. „Хм още не съм го купил. Много се чудя, макар че съм фен на FMA и не бих отказал да го имам на ДВД. Та струва ли си 8те лева?

    ДА!! Струва си.ДВД-то беше СУПЕР.
    На мен списанието ми харесва,защото ще публикуват ФАНФИКОВЕ и феновете ще могат да проявят свободно.

  15. АЕ СЛОЖЕТЕ ЛИНК КЪМ CITY!!!!

  16. НЕДЕЛЕВ ДА ГО ДУХАШ

  17. АЕ СЛОЖЕТЕ ЛИНК КЪМ CITY!!!!x2

  18. хора сори ако сте написали ама кога езлиза списанието смисъл кой ден или там щтото не знам?

  19. Около 10-ти всеки месец :)

    И аз да питам нещо ;) откъде разбра за блога? :)

Вашият коментар

 
