Assassin’s Creed 2 (featuring Assassin’s Creed 1 и Prototype или колосалната статийна деменция на Miwenskee)

автор: Miwenskee

Преди известно време имах разговор с Бракалов, в който той ме brand-на PS3 review-ъра на блога и ми каза, че мога да пиша статии за PS3 игри, каквито и да са те без значение кога са излезли, колко части са, какъв цвят са, какъв пол са и до каква степен ми се е искало да са реалност… ъм… да… та казах си,

Aз, безпорно (хах… безпорно… so not mе) (БезСпорно ве Миуене (като една рубрика в уъркшопо :Д – бел. v3x) невещия в областта на review-тата, все пак реших да си поставя граници. Тази статия ще е нещо, което можеше и да се раздели на 2 отделни писания, но исках да ги слея, а именно – review на не чак толкова отшумялата Assassin’s Creed II (за PS3) и сравнение между нея, 1-чката и по някаква незнайна причина Prototype (ей тъй! Знам ли, може би щото и тримата са с качулки)… Така де, мисля че статията може и да се нарече тройно review… не знам…

For the… CREED! lolwut?

Assassin’s Creed 2 се води Action/Adventure. Както в първата част, така и в тази сюжетът е нещо много повече от просто изпълняване на мокри поръчки – има множество оригинални обрати (всъщност не, има само един огромен), които разкриват факти с мащабна важност за съдбата на цялото човечество. Въпреки, че тези събития са плод на въображението, те са много умело съчетани с реални факти от историята, което включва както събития и години, така и реално съществуващи личности. Assassin’s Creed II следва събитията от единичката – годината е 2012 и протагонистът, Desmond Miles, успява да се измъкне от Abstergo Industries заедно с Lucy Stillman – асистентката от първата част. Двамата се укриват в тайна квартира на Асасините (не знам Наемници ли да им викам, при положение, че са организация, ако има по-удачно име, поправете ме), където е време за нашия герои да се научи за кратко време да стане безупречен асасин, като за целта трябва да се превъплати в друг от предците си, а именно Ezio Auditore Da Firenze – член на организацията в Италия по време на средата/края на 15-ти век, или иначе казано, Ренесанса. Историята на италианеца започва когато той е на 17 – свободен и неангажиран хлапак, които учи, за да поеме банковия бизнес на баща си за в бъдеще. Пътят му на развитие се променя, когато въпросният баща, заедно с двамата му братя, са публично екзекутирани за измяна, която е на никому известна, и Ецио решава в жаждата си за отмъщение да се впусне в приключение, отнемащо 23 години от живота му, в което той разбира, че е потомец в организацията на Асасините (да, да, знам – „копеле, ебем ти изречението“). Въпросното приключение, въпреки простичката му цел, допринася за разкриването на тайни относно религиите, а също така и относно както миналото, така и бъдещето на човечеството.

За gameplay, графика и sound няма да говоря много в частен случай, тъй като искам да си запазя коментарите за сравнението, което ще направя по-долу. Накратко тези три могат да се представят като къде по-малко, къде по-голямо подобрение на първата част, а именно – огромен избор на атрактивни и изобретателни движения, много изпипан sound, умопомрачителен soundtrack (автор на парчетата – Jesper Kyd), и изключително добра, и, ако мога така да се изразя, signature графика (Ubisoft, дох).

Смятам тук да дам оценката на играта, при положение че написаното по долу разклонява статията в три посоки:

9.5/10 (няма какво да си кривя душата, аз специално от играта съм много доволен)

Така, ето го и въпросното сравнение. Тук ще изредя няколко категории (които не съм мислил и премислял много-много предварително), ще напиша 1-во, 2-ро, и 3-то място според моето скромно мнение, и съответно ще се обоснова под класацията.

Звук и Музика

1. Assassin’s Creed II

2. Prototype

3. Assassin’s Creed

Останах изключително доволен от звуците и музиката докато се бях превъплътил в ренесансовия асасин. Всяко докосване на героя с даден обект водеше до вариация на различни звуци, имаше и огромен подбор на реплики идващи от NPC-та около теб без значение дали просто минаваш покрай тях или си се заел да се разправяш с някого, и не на последно място – озвучаването по време на схватки е изпипано до съвършенство. Музиката – просто перфектна. В зависимост от ситуацията вaрира между спокойна и релаксираща и динамична и напрегната, като в който и да е случай е подбрана много умело и винаги пасва перфектно на периода, в който действието се развива. При Prototype нямам съществен спомен за музиката, но ми направи впечатлението умелия подбор на звуци по време на игра, най вече по време на схватките, които варираха от ръкопашни боеве и хладни оръжия (който е наясно с играта, знае, че не са точно хладни оръжия, но ефекта е подобен) до огнестрелни оръжия и тежка артилерия. Хареса ми, че ги имаше типичните ‘zombie apocalypse’ звуци (има го този елемент) – ще рече такива на масова паника и гаргари и ръмжене от срана на инфектирани (абе не съм много на ‘аз’ с описанията на звуци) – и те също бяха на ниво. В първия Assassin’s Creed ми харесаха отново звуците по време на схватки, но когато я играех не останах особено доволен от музиката – не казвам, че беше лоша, но по мое мнение със сигурност нямаше общо със периода, в които се развиваше действието, а може би аз специално точно на това съм се надявал. (Ебати, аз пък тотално пропуснах музиката в първия Крийд, сигур верно е била толко зле! – бел. Tyrael)

Графика

В тази категория смятам да включа и две подкатегории, които ще са Локално и Мащабно Детайлиране на картината, но първо ще дам общо мнение за графиката, а после ще коментирам другите две.

1. Assassin’s Creed II

2. Assassin’s Creed/ Prototype

Както казах, по всичи параграфи по-малко или повече второто кредо минава първото – като се започне от взаимодействието на героя с околната среда до външния вид на тази околна среда като цяло (не знам, дали ме разбрахте) (разбрахме те,колега, но интеракцията с околната среда се пише геймплеен елемент, не графичен), реалистичността на движенията, съчетанието на старинното с високотехнологичното (тук имам предвид slo-mo-тата и glitch-овете по време на игра (не истински глич-ове, ами такива куул) за да се пресъздаде ефекта на такива минорни дефекти от страна на машината, в която е Desmont Miles (типа е в нещо като матрица, ‘збираш ли’). Поставил съм първата част и Prototype под номер 2, просто защото наистина доста си приличат.

Локално Детайлиране

1. Prototype

1. Assassin's Creed 2

2. Assassin's Creed

Слагам тези две на първо място, но сякаш съм на мнение, че Prototype малко надделява. Хареса ми факта, че при тази игра можеш да чупиш на практика всичко. Бягаш на по асфалта – трошиш го със стъпките си (типа си пада леко super-human), бягаш по сгради – трошиш прозорците, правиш някое комбо – трошиш тървета, мяташ хора насам-натам, да не говорим че по време на битки можеш да накълцаш или да пръснеш някое тяло по хилядо начина. При Assassin’s Creed II ми допадна факта, че са обърнали особено внимание на детайлите по заобикалящите те обекти – точно в стила на Ренесанса. Също така, бях приятно изненадан, че като паднах във вода, се оказа, че мога да плувам, и още по-изненадан, като разбрах, че след като излязох от водата, се разхождах видимо мокър по улиците за известно време. При единичката детайлирането също беше добро, но потретвам, че 2-ката просто си беше по-добра.

Мащабно Детайлиране

1. Assassin's Creed 2

2. Assassin's Creed

3. Prototype

В тази категория творението на Activision е, как да се изразя, not so lucky. Не само, че при изглед на целия град видимостта е доста ограничена, но и видях коментари, че играта е направила Манхатън (там се развива действието) да изглежда много квадратен и кашонест. Не съм бил там, така че ще се доверя на коментарите, че всъщност въпросния остров не е такъв. За сметка на това, другите две игри съвсем нямат този проблем – всичко се вижда както подобава от която и да е точка. Отново подобрение на двойката е елемент, които не видях в първата, а именно смяната на деня и нощта, което между другото присъстваше и при Prototype, но не компансира липсата на детайли по графиката мащабно погледнато.

Движение и динамичност

1. Prototype

2. Assassin's Creed 2

3. Assassin's Creed

В тази категория също така ще включа комбинациите с бутони при тези игри като PS3 версии. Тук Prototype води класацията. Може би стила на играта налага тя да е динамична, но фактът си остава – динамиката си я има. Изборът на комбота е огромен, и въпреки, че голяма част от тях нямат точно определена цел за използване, все пак си е атрактивно и мега забавно да ги правиш. Някои примери (мои personal favorites) са падането от много високо с огромна скорост (един вид като куршум) и предизвикването на голяма удърна вълна (да уточня, не е canon ball, който между другото също го има като движение) или шиповете изкачащи от земята в огромен радиус, правещи всичко живо около теб на мат и маскара (едно от така наречените devastating combos). Бях гледал коментари, че специално за Хбох версията на Prototype някои комбинации на бутони са много трудни за направа. Е при мен такъв проблем няма.

Въпреки, че такива зрелищни сцени в другите две игри нямаше, много добре изпипани си бяха движенията както на PC-тата, така и на NPC-тата, много реалистични, и особено подвижността на героя по време на катерене – въпреки, че не се контролира пряко от играча (освен посоката на движение), си е просто изключително приятна за гледане. Отново едно предимство на двойката пред единицата, което искам да спомена, е, че докато при единицата надлезите и балконите по сградите по време на катерене бяха проблем за Алтаир, то за Ецио те са лесно преодолявани препядствия. Но като цяло всяко движение е преценено – например моментното разколебаване на героя по време на катерене, паузите които прави преди да се хвърли, за да се хване на следващия ръб, различния стил на битка в зависимост на оръжието и теглото му. Наистина, не дотолкова зрелищно и радващо окото, но безпорно (лол, пак го казах (и пак го обърка – бел. v3x)) реалистично, което също може да бъде радост за окото, зависи до колко си ценител и доколко жаден за пиксилизирана кръв.

Относно транспортни средства – в АC2 освен кон има и гондола (за мисиите във Венеция), а в Prototype могат да се управляват няколко вида хеликоптери и танкове.

О, едно нещо което забравих да спомена – при Assassin’s Creed II го има този интересeн елемент с натискане на бутони – по време на някои клип от сюжета на играта може да ти се даде възможност да натиснеш точно определен бутон. Ако го направиш навреме, героят прави нещо, което инак не би видял. Това е нещо не от осбено голямо значение, но все пак дава известна доза избор на действия дори по време на клиповете (и което го има от много време при конзолния гейминг!).

Сюжет

1. Assassin's Creed

1. Assassin's Creed 2

2. Prototype

Тук наистина няма спор (хах, земете си, не я казах пак думата!) – създателите на качулатите закрилници наистина са си направили труда по създаването на уникален сюжет, който, както споменах, отлично се сработва с факти от историята и много умело запълва дупки в религиите (инак казано теории за произхода на религиите, теоретични обяснения на разни елементи etc. (wut)) Prototype за сметка на това е с добре оформен сюжет, но все пак нищо, което не сме срещали и преди – вирус бива пуснат на свобода, град под карантина и опит за ограничаването на заразата, с тук-таме някоя друга конспирация.

Еми това е… не пиша много статии, като пиша се оливам, но ако си стигнал/а последни редове, значи си е струвало… after all, I like to be part of things too, lol

Advertisements

~ от Blog of Idiots на март 11, 2010.

3 Коментари to “Assassin’s Creed 2 (featuring Assassin’s Creed 1 и Prototype или колосалната статийна деменция на Miwenskee)”

  1. НА ВЕ МИЛЕНСКИ :Д

  2. Бракалов, не ми разваляй иначе достатъчно задръстените шеги! :D

  3. Бе аз минах само да пооправя „коИто“ 2 пъти :Д

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: