A Dangerous Method

Автор: ThunderWolf

A Dangerous Method не е типичната творба, която дават по нашите кина и достигна до нас благодарение на Киномания, за което съм им благодарен (това прозвуча като ебати рекламата). Предните колаборации между Кроненберг и Виго Мортенсен ми харесаха доста и очаквах с нетърпение и тази..

Стане ли въпрос за човешката психика и необятните и полета, няма по-известни личности от прословутите Карл Юнг и Зигмунд Фройд. Бащата и синът. Магнито и Арагорн. Те са хората, без които психоанализата и аналитичната психология просто нямаше да съществуват или щяха да съществуват създадени от други.

Кое определя поведението на един индивид? Кои са вътрешните двигатели на човека? Имали такова нещо като Его, Супер его и Свръх аз? Кои са нашите демони и какво са способни да направят? Вътре в себе си ли трябва да търсим отговорите или те са плод на заобикалящия ни среда? Какво представлява човешката сексуалност и има ли пряка връзка онанирането и намаленото зрение? Колко милиграма мюсли на ден яде Кийра Найтли? Става ли в крайна сметка за актриса или не? Ще участва ли Виго Мортенсен в Хобитът? На някои от тези и редица други въпроси се опитва да отговори новият филм на Дейвид Кроненберг – A Dangerous Method (по нашему –  „Опасен метод: Юнг и Фройд“, защото може да не се сетите за какво става въпрос само като ви кажат за някъв си опасен метод). Дали успява е въпрос, на който е трудно да се отговори.

На първо място, A Dangerous Method“ не разказва за концепциите и ученията на Фройд и Юнг. Дори може да се каже, че разказва предимно за Юнг, защото всичко е представено предимно от неговата гледна точка. Кроненберг представя нещата на практика и майсторски поставя Юнг в креслото на пациент, освен на лекар. Отначало той е убеден в правотата на своите методи, но с всяка нова сцена и всяко следващо събитие, съмнението се прокрадва изпод чаршафите.

Темпото е равно и Кроненберг е избрал всички актьори да са сдържани в играта си. Единствено Кийра Найтли има право да действа без ограничения заради болеста на героинята и. Филмът го прави точно тази душевно болна дама. Изпълнението на Найтли е леко казано противоречиво. Някой ще й се възхищават, а други ще я намразят. Лично на мен ми хареса значително освен местата в началото, където се престараваше и жестикулираше все едно е танцьорка по брейк получаваща гърчове. Фасбендер си го биваше като Юнг с малкото емоции които показваше.  Винсент Касел беше много точен като Ото Грос и определено ми хареса повече, когато е германец, отколкото, когато е французин. Виго Мортенсен за жалост имаше прекалено малка роля, но всяка сцена с него си заслужаваше.

Най-големия ми проблем беше, че ми се искаше да има повече от конфликта между Юнг и Фройд, но това беше най-малко засегнато и останах малко разочарован. Краят също беше малко никакъв. Лентата определено можеше да е малко по-дълга и да се наблегне върху повече събития.

В крайна сметка A Dangerous Method не е за всеки. На психолозите, психопатите и феновете на Юнг и Фройд ще им хареса. На другите хора не съм убеден. Важното е… всъщност не знам кое е важното. Може би важното е, че Кийра Найтли е ходещ скелет, a все още не участва в Тhe Walking Dead. Интересно ми е обаче ще се вреди ли в надпреварата за Оскарите тази година.

Прилича на: другите произведения на Кроненберг, random art biopic

Оценка:  7.5/10

Advertisements

~ от Blog of Idiots на декември 4, 2011.

Един коментар to “A Dangerous Method”

  1. Изгледах го и ми хареса. Интересно филмче е. Кийра Найтли колкото и да е тапициран скелет все пак е секси, а и очевидно си пада по само мазо.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: