Prometheus

Автор: ThunderWolf

Спойлери може и да има може и да няма, но във режисьорската версия на тази статия определено ще има. Но такава версия може и да няма.

Ще започна като спомена, че никога не съм харесвал хоръри и всичките хорър science fiction произведения имат някакво странно място в съзнанието ми между I like it и Бляяяяяяяя. Точно това винаги ми е пречело да стана голям фен на поредицата за Alien, макар че много хората работили по нея (Ridley Scott, David Fincher, Joss Whedon) са ми oт любимите творци. Та след като изясних, че не съм фен на на научно фантастичните филми на ужасите е редно да се насоча и към самия Prometheus. Ридли Скот, който от няколко години е в доста стремглав спад се опитва да се върне към корените си и към Alien вселената, но за жалост не бих казал, че успява. Никога не съм очаквал новото му произведение да достигне висотите на първия, но това тук може да се превърне в The Ridley Scott Syndrome или както му викат индианците „да не съм заспал нещо, че изведнъж сюжета нещо не го вдявам“. С други думи както си гледаш and stuff и всички си върви наред и изведнъж се случват някви неща, хора тичат наляво надясно, други обясняват неща, които не се знае откъде са научили. Получава се едно чувство, че са орязани около 20 минути. Ако сте запознати с творчеството на Скот ще се сетите, че Kingdom of Heaven имаше доста претупана версия за кината и доста яка разширена режисьорска версия на DVD. Почти сигурен съм, че има поне 30 минути орязани кадри, защото това е единственото обяснение за претупаните части. Надявам се и тук да има по-добра версия на DVD, защото иначе Prometheus ще е поредната лента на Скот с куцо изпълнение.

Редно е да кажа и няколко положителни неща. Кинематографията е на високо ниво. Има много епични кадри, които излгеждат доста епично на IMAX и не само. С две думи епична работа. Откъм дизайн нещата са 50 на 50. Извънземните, които се появат не са лоши, но тези, които ги има за най-дълго време са с най-обикновен външен вид, а тези, които бяха по-интересни ги има за около 5 минути.

Актьорската игра също е на ниво. Нуми Рапач (никва идея дали наистина така и се произнася името, но шанс, ако не е) изиграва ролята си без проблем и най-важното героинята й не е нова версия на Рипли. Тя е доста по-импулсивна, несигурна и женствена. Michael Fassbender e дроида Дейвид, който както повечето роботи в поредицата не е от добрите, но за жалост мотивациите му не бяха обяснени както трябва. Charlize Theron е лошата шефка и както винаги (освен в Monster) е мощно секси. Idris Elba, Guy Pearce и Logan Marshall-Green допълват останалата част от каста и се спряват повече от добре, но за жалост сценария не им позволява да покажат целия си талант. Малкото камео на Патрик Уилсън ме израдва (сигурно аз съм единствения, за който това има значение).

В крайна сметка Prometheus не може да стигне стандартите на предните филми в Alien вселената и щеше да е по-добре, ако беше оригинално произведение, а не prequel spin off, защото напоследък има остра липса на нови идеи и един нов франчайз щеше да дойде освежаващо. Сега остава само да видим дали дедо Ридли ще събере парички, за да направи продължение, защото имаше финал, който си плачеше за To Be Continiued…

Оценка: 7.5/10
Прилича на: Alien, Aliens, Alien 3, Alien: Resurrection, Event Horizon и общо взето всеки science fiction horror, който съм гледал

~ от Blog of Idiots на юни 6, 2012.

Вашият коментар

 
